Hoofdstad Brasserie

Frans | €€
8,0 (50 reviews)
73% aanbevolen
Boek nu met alle vrijheid

Je krijgt direct een bevestiging, met GRATIS annulering.

Wat 50 mensen zeggen over Hoofdstad Brasserie

8.0 Gebaseerd op 50 reviews. 73% van de gasten raden dit restaurant aan.
Eten
Service
Sfeer
Schrijf een review en deel je foto's

"Vooral op toeristen gericht, restaurant-week tussen neus en lippen door"
2.7 Keuken 4 | Service 2 | Sfeer 2

Gisteren geluncht bij de Hoofdstad Brasserie. Het was er erg druk, voornamelijk met zakelijke buitenlandse gasten en een paar toeristen. De jonge ober die ons hielp leek nog vrij onervaren. Voordat we de kaart met het menu kregen, vertelde hij wat het menu was: terrine de campagne, een vis (hij zei niet wat voor vis...

Lees hele review

Gisteren geluncht bij de Hoofdstad Brasserie. Het was er erg druk, voornamelijk met zakelijke buitenlandse gasten en een paar toeristen. De jonge ober die ons hielp leek nog vrij onervaren. Voordat we de kaart met het menu kregen, vertelde hij wat het menu was: terrine de campagne, een vis (hij zei niet wat voor vis, of op welke wijze bereid), eventueel kon het met een extra gerecht worden uitgebreid. Hij wist dat dat een risotto was, maar niet op welke manier bereid. Daarna kregen wij de kaart. Zagen als voorgerecht staan: terine ipv terrine(is er niemand die de spelling nakijkt voor de kaart gedrukt wordt?), daarna risotto met paddestoelen, als hoofdgerecht een vissoep en als dessert "cacaoboon". Wij vonden een vissoep wel erg karig als hoofdgerecht en vroegen om een alternatief. We konden in plaats daarvan kabeljauw krijgen.
Als amuse kregen we een kommetje met olijven, ingelegd met citroen. Dit vonden wij ook veel te mager als amuse. De terrine was goed, kwam met cornichons en gestoofde zure rode ui. Erbij ook een getoast broodje, waarschijnlijk uit de rookoven.
We vonden het erg rumoerig in het restaurant, er was minimale aandacht voor ons. we kregen het gevoel dat het restaurant de restaurantweek er gewoon "bij deed", het kwam enorm routineus over, de focus lag op de buitenlandse gasten.
De kabeljauw was goed bereid, met aardappelpuree en gedroogde tomaat.
Tussendoor kwam telkens het harde lawaai van een staafmixer door in het restaurant, erg storend.
Als dessert kregen we de cacaoboon. Die stond ook op de gewone kaart zagen we, en was erg lekker. Het was een zachte mousse/crème van chocola, in de vorm van een cacaoboon. Daaronder een crumble van chocola. Dit vonden wij het beste gerecht. Het meisje dat ons bij het dessert bediende was zeer vriendelijk en ook professioneel, hetgeen de bediening uiteindelijk voor ons op een iets hoger peil bracht.
Al met al waren wij zeer teleurgesteld in de Hoofdstad Brasserie. Op geen enkel moment voelden wij dat zij hun best probeerden te doen om een goede indruk te maken. Een afrader.

Sandie op 22 maart 2014

"Prachtig uitzicht met fantastische service"
9.0 Keuken 8 | Service 10 | Sfeer 9

Mooie brasserie in hartje stad met uitzicht op het water en de munt. Fantastische service en lekker eten, wel weken we af van het restaurantweek menu daar de keuze een beetje tegenviel en inderdaad meer als lunch zou kunnen doorgaan.
Het Bib Gourmant menu was een heerlijk alternatief voor een iets hogere prijs.

Anoniem op 21 maart 2014

"Een overweging voor het uizicht"
7.7 Keuken 6 | Service 10 | Sfeer 7

Uitstekende service en een prachtige lokatie. De restaurantweek was een goed moment om een keer te gaan eten bij de Hoofdstad Brasserie. Echter het menu was qua eten wat saai. Een vissoep zie ik niet zozeer als hoofdgerecht bovendien. Ik zou voor de reguliere prijs ergens anders gaan eten. De wijnen waren prima, maar ook niet heel bijzonder.

Anoniem op 17 maart 2014

"Toerist in eigen stad"
10.0 Keuken 10 | Service 10 | Sfeer 10

Als Amsterdamse binnenstadbewoners bedenken we niet snel om bij een restaurant van hotel de l'Europe te reserveren, maar deden dit wel (voor 4) in het kader van de restaurantweek. Het was een verrassend positieve ervaring. Zowel qua ontvangst, de uiterst vriendelijke en professionele bediening en echt verrukkelijk e...

Lees hele review

Als Amsterdamse binnenstadbewoners bedenken we niet snel om bij een restaurant van hotel de l'Europe te reserveren, maar deden dit wel (voor 4) in het kader van de restaurantweek. Het was een verrassend positieve ervaring. Zowel qua ontvangst, de uiterst vriendelijke en professionele bediening en echt verrukkelijk eten. Chapeau voor de kwaliteit van het restaurantweekmenu! De hotellobby, bar en brasserie zijn een tikje over de top ingericht, waardoor je je – overigens niet onplezierig – op deze locatie een beetje een toerist in eigen stad voelt. Met een drankje in de fameuze Freddy's bar sloten we met onze vrienden een zeer geslaagde avond af.

marion op 17 maart 2014

"Prachtige plek"
8.0 Keuken 8 | Service 9 | Sfeer 7

Zoals ik heb aangegeven alles goe

Elisabeth op 13 maart 2014

Plattegrond Alle restaurantdeals in Amsterdam e.o.

Toon telefoonnummer

Over Hoofdstad Brasserie

Keuken: Frans

Let op: tijdens de Nationale Restaurant Week serveert Hoofdstad Brasserie een fantastisch 3-gangen lunch of diner inclusief een glas wijn òf bier én koffie/thee na voor slechts € 37,-! 


Hoofdstad Brasserie
is de plek waar aan de traditionele Franse keuken een Amsterdamse draai wordt gegeven. Het restaurant beschikt over een prachtig terras met uniek uitzicht over de Amstel en de historische Munttoren.


De open keuken maakt het mogelijk om zien hoe de professionals de gerechten met passie en precisie op de borden serveren. Kies bij uw lunch of diner uit een van de, met zorg samengestelde, wijnen. Hoofdstad Brasserie maakt gebruikt van een Wine by the Glass systeem. 


Naast het menu presenteert Hoofdstad Brasserie ook een Bib Gourmand menu waarin zij hun kwaliteit nogmaals laten zien. Neem ook eens een kijkje op de website: www.hoofdstadbrasserie.nl.

RESERVEER RESERVEER
Alle restaurantdeals in Amsterdam e.o.

Veelgestelde vragen

Je kunt bij de meeste restaurants gratis reserveren en annuleren. De rekening betaal je pas in het restaurant. Sommige restaurants vragen om een kleine aanbetaling, dit wordt duidelijk aangegeven bij het plaatsen van de reservering.

Als je de bevestigingsmail kwijt bent, kun je een mail sturen naar [email protected] of bel ons op (020) 486 67 29.

Heb je van je reservering gebruik gemaakt, dan ontvang je automatisch een e-mail met daarin een uitnodiging om je gastronomische ervaring met het restaurant met ons te delen in een recensie. Klik in de mail op 'recensie achterlaten' en hier kun je een recensie schrijven over het restaurant dat je hebt bezocht.

Op www.restaurantdinercheque.nl kan je bij meer dan 350 geselecteerde restaurants reserveren. Restaurant Dinercheque is alleen geldig met een reservering via www.restaurantdinercheque.nl. Let op: mocht je de code via een andere partner hebben gekregen, zoals Gall & Gall of Blokker ga dan naar de website die je op jouw vouchercode kunt vinden.

Geen probleem.

Indien je een account bij ons hebt aangemaakt kun je op je account inloggen en de reservering zelf eenvoudig wijzigen.

Heb je geen account? Klik dan op de link van de bevestigingsmail van je reservering.

Tijdens Dining with the Stars kun je heerlijk genieten van een fantastisch luxe diner bij de beste 160 restaurants van België, vanaf slechts € 54,40 per persoon. Dining with the Stars wordt 2 keer per jaar georganiseerd, in de zomer en in de winter.

Ja, je kunt altijd gratis annuleren.

Indien je een aanbetaling hebt gedaan kun je tot 24 uur voor je reservering annuleren. Het door jou aanbetaalde bedrag wordt dan automatisch op je rekening terug gestort. Let op: als je minder dan 24 uur van tevoren annuleert houdt het restaurant je aanbetaling om de kosten van de tafel te dekken. Wij staan hier los van, problemen die hierdoor veroorzaakt worden moeten in communicatie met het restaurant opgelost worden.

Je kunt je reservering annuleren vanuit de bevestigingsmail: Klik op reservering beheren in de mail en klik op de knop reservering annuleren. Als je een account hebt aangemaakt, kun je dit ook gemakkelijk doen door naar 'mijn reserveringen' te gaan. Je kunt ook contact met ons opnemen op telefoonnummer +31 (020) 486 67 29 of per email via [email protected].

Van elke reservering ontvang je binnen enkele minuten een bevestiging op het door jouw opgegeven email adres. Niets ontvangen? Kijk dan even in je spambox.

Ja, restaurants houden altijd rekening met eventuele dieetwensen.

Je kan je dieetwensen aangeven bij de opmerkingen op het reserveerformulier.

Bij de meeste deals zijn drankjes zijn niet inbegrepen.

Sommige restaurants bieden een all-in arrangement aan waarbij duidelijk wordt aangegeven welke drankjes wel zijn inbegrepen.

Diningcity Restaurant Deals

Ja, ik wil elke week wel korting op restaurants ontvangen!

Restaurant aanmelden

Bent u restaurant eigenaar en vindt u dat uw restaurant ook op deze website hoort? Meld u zich dan nu aan!

Gratis aanmelden

Alle steden