Fidèle

Frans, Modern, Nederlands | €€
9,3 (139 reviews)
99% aanbevolen

Wat 139 mensen zeggen over Fidèle

9.3 Gebaseerd op 139 reviews. 99% van de gasten raden dit restaurant aan.
Eten
Service
Sfeer
Schrijf een review en deel je foto's

"Aanbevolen!"
8.0 Keuken 8 | Service 8 | Sfeer 8

Hartelijke ontvangst, prima bediening, prachtige presentatie, heerlijk voedsel❤️

Marjan Dreves-Veer op 31 juli 2020
Geverifiëerd

8.3 Keuken 10 | Service 10 | Sfeer 5

Eten is super lekker en de service is ook geweldig. Sfeer is wat minder maar misschien komt dit door onze zit plek. We zaten vlakbij de ingang.

Selma op 24 februari 2020
Geverifiëerd

"Heeerlijk!"
10.0 Keuken 10 | Service 10 | Sfeer 10

Wij hebben genoten van een geweldig 9 gangendiner bij Restaurant Fidèle. We hadden gekozen voor een bijpassend wijnarrangement die ontzettend goed aansloot bij de gerechten. De gerechten waren helemaal top, wat een smaaksensaties allemaal. Daarnaast deden de meiden in de bediening het super goed, en hebben ze ons ec...

Lees hele review

Wij hebben genoten van een geweldig 9 gangendiner bij Restaurant Fidèle. We hadden gekozen voor een bijpassend wijnarrangement die ontzettend goed aansloot bij de gerechten. De gerechten waren helemaal top, wat een smaaksensaties allemaal. Daarnaast deden de meiden in de bediening het super goed, en hebben ze ons echt een geweldig avondje uit bezorgd. We hebben een aantal allergieën en daarnaast was het helemaal vol in het restaurant, maar overal is zeer goed rekening mee gehouden, bedankt! Wij komen zeker terug, een aanwinst voor Drachten.

Sofie op 21 februari 2020

"Verheugd op een leuke avond maar helaas toch teleurgesteld"
4.7 Keuken 6 | Service 3 | Sfeer 5

Verheugd op een leuke avond maar helaas toch teleurgesteld! Voor de chef de cuisine en chef bediening, lees vooral de laatste alinea voor nog wat verbeterpunten.

De ergernis begint al bij binnenkomst, overal grote ronde tafels echter staan er nog twee verdwaalde kleine vierkante tafels. De stoelen passen hier nie...

Lees hele review

Verheugd op een leuke avond maar helaas toch teleurgesteld! Voor de chef de cuisine en chef bediening, lees vooral de laatste alinea voor nog wat verbeterpunten.

De ergernis begint al bij binnenkomst, overal grote ronde tafels echter staan er nog twee verdwaalde kleine vierkante tafels. De stoelen passen hier niet eens onder waardoor een normale zitpositie onmogelijk is, deze tafels mogen er wat mij betreft gelijk uit! Mijn partner besteld een zoete witte wijn echter is deze niet verkrijgbaar, hierbij moet ik zelf de suggestie komen of er dan wellicht een dessertwijn is? En ja hoor die is er wel.
We hadden graag onze reservering via diningcity aangepast van een 4 naar 6 gangen dinner maar op geen enkel moment is ons de gelegenheid hier toe geboden, een gemiste kans voor upsell! Gezien de rest van de review voor ons achteraf helaas gezien wel positief…
Dan komen de voorafjes een mooi stoommandje doet de suggestie een lekker dim sum of iets dergelijks maar helaas, twee kleine crackertjes met een bruine pasta, de presentatie is nou niet echt geweldig maar goed, echter na proeven blijkt de cracker al licht slof te zijn. Dan een gevuld kokertje met rood poeder er over, onmogelijk om op een nette manier te eten en dan moet de avond nog beginnen. Het idee is leuk en het ziet er aantrekkelijk uit maar het resultaat is een servet met rode vlekken en rood gekleurde tanden. Als het dan nog een smaakexplosie gaf dan was het nog wat, maar de smaak is vooral flets en zout.

Vervolgens de amuse, gerookte yoghurt op een bedje van zoete aardappel maar door het gekozen kommetje is de zoete aardappel nergens te vinden. Presentatie op een plat bordje of exact andersom en het had perfect geweest. De smaak van de gerookte yoghurt was goed maar bij de zoete aardappel is het wederom vlak, deze leek gekookt in plaats van gepoft waardoor de suikers niet gekarameliseerd waren.
Dan komt op eens een andere jongedame met broodjes langs, gepresenteerd alsof het luxe bonbons waren. Echter de vorm verraad gelijk dat het gaat om afbakbrood en dan kregen we ook elk nog maar één uitgereikt zonder tang of handschoenen. Brood vult de magen en maakt het wachten op gangen een lekkere opvulling, maar gezien we pas bij het hoofdgerecht weer één kregen kan ik alleen maar zeggen wat een verkeerde zuinigheid! Daarnaast nog een tip voor de chef, doe toch iets zout bij de kerrieboter. In alle gerechten zit meer dan voldoende zout maar juist hier is het nodig.
Hierna volgde de Skrei een heerlijk stukje vis echter was dezelfde volledig bedekt waardoor de presentatie wederom geen topscore verdiend, stuk voor stuk heerlijke ingrediënten maar het ontbreekt aan samenhang. Ik zelf vind het inmiddels tijd voor een lekker biertje en vraag om een weizen, deze is er echter niet maar de jongedame geeft aan nog wel een blond biertje te hebben. Dit blijkt echter een amber ale te zijn, toch net wat anders gelukkig lust ik deze ook maar het is toch echt geen blond bier.

Als tweede gerecht wordt velouté opgediend door een andere serveerster, deze merkt echter niet op dat er geen bestek aanwezig is en loopt ook gelijk weer weg. Het begint ons inmiddels op te vallen dat de bediening steken laat vallen. Dan het gerecht zelf, de chef heeft de maatlepel wederom zeer zuinig gehanteerd, een laagje van nog geen 5mm in een niet al te grote schaal is nou niet bepaald de norm voor een velouté, de smaken hier waren goed maar nog net iets te vlak voor uitstekend. Daarnaast doet de amandel het qua kleurstelling met het bord en de andere ingrediënten het ook niet geweldig. Bij het weghalen van de borden wordt gevraagd of het heeft gesmaakt, mijn antwoord hierop wordt echter volledig genegeerd en de jongedame is al weg voordat ik uitgesproken ben. Normaal gesproken had ik nu al heet aangelopen maar omdat het Valentijnsdag is laat ik het maar even voor wat het is.

Dan begint het lange wachten, onze drankjes zijn inmiddels op en zelfs de fles water hebben we inmiddels zelf leeg geschonken. Gezien de fles aan de zijkant werd gezet had ik verwacht dat de bediening dit wel zou doen. Een uur nadat onze borden zijn weggehaald is het derde gerecht nog niet bezorgd en tot onze verbazing zien we dat de jongedame die zichzelf als chef bediening manifesteert het derde gerecht bij de tafel naast ons op tafel zetten terwijl deze nog maar net het tweede op hebben. Gezien de jongedame die ons als eerste bediende haar hier op wees, duidelijk een fout. Nadat vijf minuten later er nog geen borden bij ons op tafel stonden en er niets naar ons gecommuniceerd was ben ik toch zelf eens gaan vragen waar ons gerecht bleef en of we nog wat drinken konden bestellen. De reactie ‘oh echt, dat meent u niet’ is de slechtste die er maar kan zijn. Uiteraard meen ik het! Een excuses voor de gemaakte fout had hier op zijn plek geweest van de chef bediening. De derde jongedame die eerder de broodjes kwam brengen komt nu aan tafel om de drankjes op te nemen. Deze blinkt ook al niet uit in kennis van de drankenkaart en moet al lopen voor de vraag welke reguliere bieren er aanwezig zijn.

Na een uur en twintig minuten komt het derde gerecht dan toch, ditmaal de chef bediening zelf. De borden worden op tafel gezet en mevrouw drapeert twee lepels saus precies op de lege plekken op onze borden, tot op de dag van vandaag vraag ik mij de meerwaarde hiervan af. Het gerecht an sich is wederom goed, de eend is gelijkmatig rose de zoutigheid van de albufera sauce doet toch denken dat de gebruikte bouillon in de glace de viande uit de fabriek komt. De portionering hier is wederom magertjes, ietsjes groter past toch beter.

Dan komt een vierde dame onze borden weghalen, ze laat echter onze lege bordjes en de boter staan. Gezien alleen ons nagerecht nog wacht is dit ons totaal onduidelijk. We hebben zelf maar gevraagd of ze deze ook wou weg halen.

Als laatste gerecht dan het dessert, frisse tonen gecombineerd met zoet doen het hier goed ook hier weer een minpuntje de merengue is nog niet volledig afgekoeld waardoor de eiwitten de boventoon in de smaak voeren.

Gezien wij er inmiddels genoeg van hadden zijn we direct na het dessert opgestapt en hebben we om de rekening gevraagd, de oudere mevrouw vroeg ons of alles naar wens was en nadat ik hierna antwoorde dat het ok was geweest en de bediening nogal te wensen over liet schrok ze hier van, het was echter de eerste jongedame die ons bediende en ons vlug wou laten betalen. Deze had hier natuurlijk eigenlijk om moeten vragen.

Al met al een restaurant met een chef die potentie heeft, als hij nog iets vaker zelf zijn eigen gerechten eet in de borden zoals klanten die ook krijgen opgediend en zelf ook eens in een sterrenrestaurant gaat dineren er wel komt. De chef bediening heeft echter nog veel te leren en zou er goed aan doen om een studie te gaan volgen. Er is vanuit haar duidelijk geen echte belangstelling in de klanten, dit is gemaakt. Hier prikken klanten echt wel doorheen en komen daardoor niet terug. Daarnaast vraag ik mij af of er ooit gehoord is van wijken lopen óf van een duidelijke taakverdeling. Wij hebben het tegenovergestelde ervaren, vier gerechten van drie serveersters, drankjes door twee serveersters en afruimen en weer twee anderen die het bestek komen brengen. We zagen vooral de dames veel bezig met papierwerk in hun eigen ruimte. Deze dames horen thuis op de vloer, contact te maken met de klanten elk in hun eigen wijk de tafels volledig te verzorgen of serveersters die elk strikt hun eigen rol hebben.

Wij zijn in ieder geval niet van plan op korte termijn nog terug te keren tenzij de eigenaren zich de kritiek ten harte nemen en hier wat mee doen.

Rudmer op 16 februari 2020
Geverifiëerd

Plattegrond Alle restaurantdeals in Drachten e.o.

Toon telefoonnummer

Over Fidèle

Keuken: Frans, Modern, Nederlands

Culinair genieten in het hartje van Drachten, dat doe je bij restaurant Fidèle. Fidèle staat voor loyaliteit en trouw, en dit stralen zij graag uit naar de gasten. De chef Gerry Trouw gaat in de keuken aan de slag met seizoensgebonden en regionale ingrediënten. De kunstwerkjes die hij creëert zijn modern met een oorsprong uit de klassieke Franse basis. Wat kenmerkend is aan zijn kookstijl, zijn de subtiele gerechten en smaaksensaties met ondersteuning van frisse zuren.

RESERVEER RESERVEER
Alle restaurantdeals in Drachten e.o.

Veelgestelde vragen

Je kunt bij de meeste restaurants gratis reserveren en annuleren. De rekening betaal je pas in het restaurant. Sommige restaurants vragen om een kleine aanbetaling, dit wordt duidelijk aangegeven bij het plaatsen van de reservering.

Als je de bevestigingsmail kwijt bent, kun je een mail sturen naar [email protected] of bel ons op (020) 486 67 29.

Heb je van je reservering gebruik gemaakt, dan ontvang je automatisch een e-mail met daarin een uitnodiging om je gastronomische ervaring met het restaurant met ons te delen in een recensie. Klik in de mail op 'recensie achterlaten' en hier kun je een recensie schrijven over het restaurant dat je hebt bezocht.

Op www.restaurantdinercheque.nl kan je bij meer dan 350 geselecteerde restaurants reserveren. Restaurant Dinercheque is alleen geldig met een reservering via www.restaurantdinercheque.nl. Let op: mocht je de code via een andere partner hebben gekregen, zoals Gall & Gall of Blokker ga dan naar de website die je op jouw vouchercode kunt vinden.

Geen probleem.

Indien je een account bij ons hebt aangemaakt kun je op je account inloggen en de reservering zelf eenvoudig wijzigen.

Heb je geen account? Klik dan op de link van de bevestigingsmail van je reservering.

Tijdens Dining with the Stars kun je heerlijk genieten van een fantastisch luxe diner bij de beste 160 restaurants van België, vanaf slechts € 54,40 per persoon. Dining with the Stars wordt 2 keer per jaar georganiseerd, in de zomer en in de winter.

Ja, je kunt altijd gratis annuleren.

Indien je een aanbetaling hebt gedaan kun je tot 24 uur voor je reservering annuleren. Het door jou aanbetaalde bedrag wordt dan automatisch op je rekening terug gestort. Let op: als je minder dan 24 uur van tevoren annuleert houdt het restaurant je aanbetaling om de kosten van de tafel te dekken. Wij staan hier los van, problemen die hierdoor veroorzaakt worden moeten in communicatie met het restaurant opgelost worden.

Je kunt je reservering annuleren vanuit de bevestigingsmail: Klik op reservering beheren in de mail en klik op de knop reservering annuleren. Als je een account hebt aangemaakt, kun je dit ook gemakkelijk doen door naar 'mijn reserveringen' te gaan. Je kunt ook contact met ons opnemen op telefoonnummer +31 (020) 486 67 29 of per email via [email protected].

Van elke reservering ontvang je binnen enkele minuten een bevestiging op het door jouw opgegeven email adres. Niets ontvangen? Kijk dan even in je spambox.

Ja, restaurants houden altijd rekening met eventuele dieetwensen.

Je kan je dieetwensen aangeven bij de opmerkingen op het reserveerformulier.

Bij de meeste deals zijn drankjes zijn niet inbegrepen.

Sommige restaurants bieden een all-in arrangement aan waarbij duidelijk wordt aangegeven welke drankjes wel zijn inbegrepen.

Diningcity Restaurant Deals

Ja, ik wil elke week wel korting op restaurants ontvangen!

Restaurant aanmelden

Bent u restaurant eigenaar en vindt u dat uw restaurant ook op deze website hoort? Meld u zich dan nu aan!

Gratis aanmelden

Alle steden