Flora Batava - restaurant Bloei

Frans, Modern | €€€ | Menu
7,7 (17 reviews)
76% aanbevolen
Gratis annuleren

Je kunt bij dit restaurant gratis annuleren. Reserveer nu, dan ben je alvast verzekerd van je tafel.

Wat 17 mensen zeggen over Flora Batava - restaurant Bloei

7.7 Gebaseerd op 17 reviews. 76% van de gasten raden dit restaurant aan.
Eten
Service
Sfeer
Schrijf een review en deel je foto's

"Ondanks de geweldige locatie toch teleurstellend"
4.7 Keuken 4 | Service 2 | Sfeer 8

Het leek ons op deze zaterdagavond een mooie gelegenheid om dit restaurant eens uit te proberen. Vooral om te kijken of dit wellicht iets zou zijn om t.z.t. mijn verjaardag te vieren. De ligging is om te beginnen zeer romantisch (aan de Vecht) en het restaurant heeft een serre met rondom vrij uitzicht. De ontvangst ...

Lees hele review

Het leek ons op deze zaterdagavond een mooie gelegenheid om dit restaurant eens uit te proberen. Vooral om te kijken of dit wellicht iets zou zijn om t.z.t. mijn verjaardag te vieren. De ligging is om te beginnen zeer romantisch (aan de Vecht) en het restaurant heeft een serre met rondom vrij uitzicht. De ontvangst was enigszins rommelig. In de hal werd gevraagd om de naam i.v.m. de reservering. Daarna verdween de gastheer en stonden wij daar een tijdje te wachten. Toen hij terugkwam, nam hij onze jassen aan en gingen wij zelf maar even naar binnen bij de bar. Daar vroeg een meisje wederom om onze naam en bracht ons naar de tafel. We mochten wat kiezen van de kaart of iets wat samengesteld was door de chef. Dat laatste was een drie-gangen (vis)menu. En dat leek ons wel wat. Bij het voorgerecht dronken we een glas witte wijn. Daarna gingen we over op een, overigens prima, rode wijn. Maar die werd tot onze verbazing in het zelfde glas geschonken. De ober ontdekte dit echter meteen zelf en kwam met nieuwe glazen. Kan gebeuren uiteraard. Net als dat de jonge ober niet exact wist wat er op ons bord lag. Geen probleem. Zowel de voor- als hoofdgerechten kwamen vlot door. So far so good. Het hoofdgerecht (zalm) was echter lauw ipv warm. Maar dit was voor ons niet onoverkomelijk en hebben we gemeld bij het uithalen van de borden. Als antwoord kregen we dat dit lag "aan de transitie tussen de keuken en de bediening". Niet erg, het smaakte evengoed prima. Maar toen ging het goed mis. Na een half uur kreeg de ober in de gaten dat ons nagerecht nog niet op tafel stond. Hij vroeg of het eten gesmaakt had en gaf aan dat hij het nagerecht zou doorgeven. Niet dat wij wisten wat het nagerecht inhield, want dat was kennelijk een verrassing. Toen we inmiddels weer 20 minuten verder waren en zagen dat andere - later dan ons gearriveerde - gasten wél werden voorzien van het standaard nagerecht, liep mijn man naar de ober om eens navraag te doen. Op dat moment liep een meisje van de bediening met 2 dessertcoupes naar onze tafel. Mijn man zei nog tegen de ober "als je het over de duvel hebt"....Maar wat schetste onze verbazing, het meisje draaide zich om naar de tafel achter ons en serveerde daar het nagerecht! Mijn man liep direct weer naar de ober en deelde mee dat we geen prijs meer stelden op het nagerecht en hij de rekening kon brengen. Vervolgens kreeg ik de nota en ontdekte ik dat notabene het gehele 3-gangen menu in rekening was gebracht! Daar namen wij uiteraard geen genoegen mee. Ik vertelde dat aan de ober en die zei dat hij het inderdaad gewoon in rekening had gebracht. Toen ik zei dat ik niet wilde betalen voor een nagerecht wat ik niet gekregen had, draaide hij zich om en zei dat hij dat bedrag van de nota af zou halen. De ober hebben wij vervolgens niet meer teruggezien. In plaats van hem kwam een andere ober aan de tafel. Die bood zijn excuses aan en gaf ons de gecorrigeerde nota. Hij stelde nog wel voor dat wij ons nagerecht alsnog konden krijgen, maar daar hadden wij uiteraard geen behoefte meer aan. Jammer dat een avondje uit op zo'n geweldige locatie op een dergelijke teleurstelling uit loopt. Dat had niet nodig geweest als men de juiste focus op de gasten had gehad die avond. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Het was weliswaar goed bezet, maar er liep naar onze indruk genoeg personeel rond. En die konden het werk goed aan. Een kritische review als deze had door een beetje extra aandacht aan de tafels gemakkelijk voorkomen kunnen worden.

Eveline op 26 maart 2023
Geverifiëerd

"Eten op sfeervolle buitenplaats aan de Vecht"
9.0 Keuken 9 | Service 9 | Sfeer 9

Prachtige locatie. Prima eten. Vriendelijk personeel.

Ronald de Bruin op 26 maart 2023
Geverifiëerd

"mooie atmosfeer en gerechten"
8.0 Keuken 8 | Service 8 | Sfeer 8

Prachtige omgeving en locatie om zoals wij deden, iets te vieren. Mooi opgemaakte borden, lekkere betaalbare wijnen. Vooral de Angus steak was heerlijk. Jammer dat achteraf de rekening niet bleek te kloppen maar dat komt vast wel goed, hebben we al contact over gehad, ze vergaten het speciale restaurantweek tarief te bereken voor iedereen (slechts één persoon).

Marcel op 25 maart 2023
Geverifiëerd

"Prachtige locatie, lekker eten"
8.3 Keuken 8 | Service 7 | Sfeer 10

De serre heeft een geweldige sfeer. Eten was goed, wel had ik graag nog een keuze gehad, ook al hadden we een menu vanuit Restaurantweek. Keuze uit 2 zou al leuk zijn geweest. Overall zeer genoten.

Nancy op 21 maart 2023
Geverifiëerd

"Lekker gegeten in mooie ambiance."
7.3 Keuken 6 | Service 8 | Sfeer 8

Hele mooie en sfeervolle locatie. Het voorgerecht van biefstuk was erg lekker. Het hoofdgerecht van zalm viel een beetje tegen. Deze was lauw en de saus die op de zalm zat was zonder enige smaak. Het toetje met kwark en fruit was eenvoudig maar lekker. Enige nadeel van de locatie is de parkeergelegenheid. Het was erg druk dus het was daarom erg lastig om te parkeren.

Sylvia Uittenhout op 18 maart 2023
Geverifiëerd

Plattegrond Alle restaurantdeals in Nieuwersluis e.o.

Toon telefoonnummer

Over Flora Batava - restaurant Bloei

Keuken: Frans, Modern

Restaurant Bloei is gelegen in een idyllisch gelegen boutique hotel, Flora Batava, aan de rivier de Vecht. Het is een bijzondere buitenplaats waar je oprecht kunt genieten van mooie, smaakvolle gerechten en hartelijke gastvrijheid gedurende de hele dag. De hoge plafonds, de intieme kamer en suite en de grote glazen serre creëren een gezellige, informele en eigentijdse sfeer. Het team in de keuken werkt het zorgvuldig geselecteerde producten. De regio en de seizoenen worden hierbij betrokken. Het menu is samengesteld met passie voor de smaken en veelzijdigheid van Nederlandse producten. Maak kennis en wordt verrast verrassen met gerechten die gekenmerkt worden door stijlvolle eenvoud, elegantie en pure smaken.

RESERVEER RESERVEER
Alle restaurantdeals in Nieuwersluis e.o.

Veelgestelde vragen

Je kunt bij de meeste restaurants gratis reserveren en annuleren. De rekening betaal je pas in het restaurant. Sommige restaurants vragen om een kleine aanbetaling, dit wordt duidelijk aangegeven bij het plaatsen van de reservering.

Als je de bevestigingsmail kwijt bent, kun je een mail sturen naar [email protected] of bel ons op (020) 486 67 29.

Heb je van je reservering gebruik gemaakt, dan ontvang je automatisch een e-mail met daarin een uitnodiging om je gastronomische ervaring met het restaurant met ons te delen in een recensie. Klik in de mail op 'recensie achterlaten' en hier kun je een recensie schrijven over het restaurant dat je hebt bezocht.

Op www.restaurantdinercheque.nl kan je bij meer dan 350 geselecteerde restaurants reserveren. Restaurant Dinercheque is alleen geldig met een reservering via www.restaurantdinercheque.nl. Let op: mocht je de code via een andere partner hebben gekregen, zoals Gall & Gall of Blokker ga dan naar de website die je op jouw vouchercode kunt vinden.

Geen probleem.

Indien je een account bij ons hebt aangemaakt kun je op je account inloggen en de reservering zelf eenvoudig wijzigen.

Heb je geen account? Klik dan op de link van de bevestigingsmail van je reservering.

Tijdens Dining with the Stars kun je heerlijk genieten van een fantastisch luxe diner bij de beste 160 restaurants van België, vanaf slechts € 54,40 per persoon. Dining with the Stars wordt 2 keer per jaar georganiseerd, in de zomer en in de winter.

Ja, je kunt altijd gratis annuleren.

Indien je een aanbetaling hebt gedaan kun je tot 24 uur voor je reservering annuleren. Het door jou aanbetaalde bedrag wordt dan automatisch op je rekening terug gestort. Let op: als je minder dan 24 uur van tevoren annuleert houdt het restaurant je aanbetaling om de kosten van de tafel te dekken. Wij staan hier los van, problemen die hierdoor veroorzaakt worden moeten in communicatie met het restaurant opgelost worden.

Je kunt je reservering annuleren vanuit de bevestigingsmail: Klik op reservering beheren in de mail en klik op de knop reservering annuleren. Als je een account hebt aangemaakt, kun je dit ook gemakkelijk doen door naar 'mijn reserveringen' te gaan. Je kunt ook contact met ons opnemen op telefoonnummer +31 (020) 486 67 29 of per email via [email protected].

Van elke reservering ontvang je binnen enkele minuten een bevestiging op het door jouw opgegeven email adres. Niets ontvangen? Kijk dan even in je spambox.

Ja, restaurants houden altijd rekening met eventuele dieetwensen.

Je kan je dieetwensen aangeven bij de opmerkingen op het reserveerformulier.

Bij de meeste deals zijn drankjes zijn niet inbegrepen.

Sommige restaurants bieden een all-in arrangement aan waarbij duidelijk wordt aangegeven welke drankjes wel zijn inbegrepen.

Diningcity Restaurant Deals

Ja, ik wil elke week wel korting op restaurants ontvangen!

Restaurant aanmelden

Bent u restaurant eigenaar en vindt u dat uw restaurant ook op deze website hoort? Meld u zich dan nu aan!

Gratis aanmelden

Alle steden