Proeverij de Azijnmakerij

8,5 (54 reviews)
85%
Gratis annuleren

Je kunt bij dit restaurant gratis annuleren. Reserveer nu, dan ben je alvast verzekerd van je tafel.

Wat 54 mensen zeggen over Proeverij de Azijnmakerij

8.5 Gebaseerd op 54 reviews. 85% van de gasten raden dit restaurant aan.
Eten
Service
Sfeer
Schrijf een review

"Heerlijk gegeten!"
9.3 Keuken 10 | Service 10 | Sfeer 8

Heerlijk eten, mooi opgediend, leuke locatie. Jammer dat er naast ons maar 1 andere tafel bezet was.

Caroline op 12 mei 2022
Geverifiëerd

"Zoals iedere keer echt een top beleving! "
10.0 Keuken 10 | Service 10 | Sfeer 10

De titel zegt genoeg niet waar? Gewoon gaan!

Anouk op 08 mei 2022
Geverifiëerd

9.0 Keuken 9 | Service 8 | Sfeer 10

Eten geweldig, personeel had het (gelukkig) erg druk, dus geen puntjes op de i, maar verder echt geweldig

Hornstra op 08 mei 2022
Geverifiëerd

9.3 Keuken 9 | Service 10 | Sfeer 9

Heel gezellig, goed verzorgd en lekker gegeten.

Gemma Ultee op 06 mei 2022
Geverifiëerd

"Het eten is het geld niet waard"
6.7 Keuken 9 | Service 4 | Sfeer 7

Recentelijk ben ik samen met mijn partner in dit restaurant gaan eten. Aan de buitenkant ziet het er erg charmerend uit en de binnenkant is ook prima. Alleen het eten was veel te weinig, veelal koud, veel te duur en kwalitatief niet erg hoogstaand. Verder krijg je totaal niet wat je beloofd wordt als je binnenloopt....

Lees hele review

Recentelijk ben ik samen met mijn partner in dit restaurant gaan eten. Aan de buitenkant ziet het er erg charmerend uit en de binnenkant is ook prima. Alleen het eten was veel te weinig, veelal koud, veel te duur en kwalitatief niet erg hoogstaand. Verder krijg je totaal niet wat je beloofd wordt als je binnenloopt. We eten allebei regelmatig in restaurants, mijn partner zelfs meer dan 5x per week, maar dit was de slechtste ervaring in jaren!

Toen we binnenkwamen werd uitgelegd dat er geen kaart was maar een proeverij van 3,4 of 5 gangen en dit kon vlees, vis en vegetarisch zijn. We konden nog wat dingen doorgeven en daarmee zou de kok aan de slag gaan. Dit leek een mooie en avontuurlijke insteek. Tijdens de service kwamen we erachter dat je helemaal geen keuze had tussen vlees, vis en vegetarisch. Deze vraag werd gewoon niet gesteld. Op 1 visgerecht na waren alle andere gerecht vegetarisch, zelfs ons hoofdgerecht, terwijl we graag vis en vlees hadden gehad!

Het ene visgerecht was lauw warm en alle andere gerechten waren koud geserveerd, zelfs het (niet gevraagde vegetarische) hoofdgerecht was koud. Er was wel een poging gedaan om het wat op te warmen, want 1 hap was iets lauw-warm.

We waren vroeg gekomen omdat we vroeg wouden eten. Voor 4-5 (koude) gerechten hebben we ruim 3 uur in het restaurant gezeten, soms zat er ruim 1 uur wachttijd tussen een gerecht. De gasten die later kwamen kregen sneller hun eten achter elkaar, want het restaurant probeerde iedereen synchroon te krijgen. Dit had te maken dat iedereen in het restaurant bijna exact hetzelfde menu had!
-----

Mijn partner heeft o.a. een granen intolerantie. De serveerster gaf de aangegeven punten niet correct door aan de kok! Toen hij hoorde van de serveerster waar hij niet tegen kon mompelde hij dat er dan waarschijnlijk weinig eten voor hem over blijft. Dit gesprek konden van een paar meter afstand horen! Toen we binnen kwamen werd er een verhaal verteld dat we uit 3 variaties konden kiezen en eventueel nog wat flexibiliteit was. Hiervan bleek dus niks waar! Ondanks mijn partner niet tegen een aantal dingen kan hebben we meestal weinig tot geen problemen als men vers kookt doordat de ingrediënten eenvoudig weggelaten/ gehaald kunnen worden.

Verder vraag ik mij af waarom een kok deze vraag niet zelf komt stellen in een klein restaurant. Het restaurant was op een ander stel na nog leeg! Wat me verder verbaasde was dat een stel dat later kwam waarvan 1 ook geen granen kon eten wel paté i.p.v. brood kreeg, terwijl mijn partner niks had gehad ter vervanging van het brood. Verder zat bij bijna elk gerecht iets van bladerdeeg/ pasteideeg, waarvoor geen andere component werd geregeld. Zelfs de omvang van de portie was niks bijgesteld, wel onderdelen weghalen en niks toevoegen terwijl het een flexibele keuken zonder menukaart zou zijn!

Het hele restaurant werd met 2 personen gerund, 1 kok in de open keuken en 1 nieuwe serveerster. Er zit veel verschil in de service van de gasten. Dus ene klant wel paté en mijn partner niet. Later bleek dat we als enige een ander hoofdgerecht hadden!! De andere klanten kregen allemaal tegelijkertijd (onafhankelijk of je 5,6 of 7 uur binnen was gekomen) rond 8 uur het hoofdgerecht met vlees. Wij hadden iets ervoor ons hoofdgerecht gehad. We hebben vol verbazing gekeken dat alle andere klanten een veel beter hoofdgerecht kregen. Dit terwijl we niks hadden gezegd over alle fouten die gemaakt zijn!!

De porties waren heel klein. Bij het tussengerecht waren er wel 4 mosselen toegevoegd met een dun laagje soep/saus. Ons veganistische hoofdgerecht was welgeteld 3 hele happen, zonder pastei meegenomen. Mijn partner die normaal gesproken een kleine eter is, had het koud van de honger na de gerechten. We zijn vervolgens naar een ander restaurant gegaan. Na 4-5 gerechten van dit restaurant hebben we in een ander restaurant nog een hoofdgerecht gegeten. Dit hadden we nog nooit eerder meegemaakt! Verder vinden we het ongehoord dat een kok het normaal vindt dat een van zijn klanten naar zijn inschatting te weinig eten zal krijgen zonder dat het eerste gerecht al is gemaakt of geserveerd!

Het restaurant heeft alleen een drankenkaart met alcoholische dranken. Mijn partner bestelde 1 wijntje en ik kreeg zonder te vragen ook automatisch wijn ingeschonken. Er werd blijkbaar uitgegaan dat je meedoet met zijn tweeën. Wanneer je iets anders wilt dan wijn moet je hier expliciet om vragen. Met de hoeveelheid en het lichte voedsel dat geserveerd wordt is het af te raden om ook maar 1 glas wijn te nemen als je moet rijden. Je kon alle wijn per glas bestellen en ze waren blij met je als je veel dronk, terwijl als je minder dronk zoals onze tafel ze veel minder blij met je te zijn.

Wat ons ook verbaasde was dat twee (Duitse?) dames in hun 50+ werden weggestuurd onder het mom dat het restaurant vol zou zitten, terwijl meerdere Nederlandse klanten die daarna spontaan kwamen binnenwandelen nog wel een plekje mochten uitzoeken. Nog nooit gezien dat klanten werden weggestuurd met valse redenen!

----
Wellicht vraag je, je af of 1 kok in het restaurant het wel aan kon. De keuken was open en die kan je vanaf meerdere tafels in het restaurant zien. De keuken was super rustig terwijl er op een punt meer dan 10 gasten aanwezig waren. In alle uren dat we aanwezig waren hebben we geen pannen geluiden, knetterend vuur, geluid bestek/snijwerk etc. gezien wat je normaal zou verwachten.

Ondanks het restaurant aardig vol/gevuld was, liep de kok heel kalm rond en heel vaak naar 1 plek toe (in het entree gedeelte van de keuken) en keek naar iets wat we niet konden precies konden zien doordat het achter een nep openhaard stond. We vermoeden dat dit een hete luchtoven is waar alle van te voren bereide gerechten worden opgewarmd. Het enige wat hij dan nog moest doen was de borden opmaken. Heb 1x gezien dat hij een stukje zalm opwarmde voor een klant die geen mosselen lusten.

Verder heeft deze kok geen verstand van voedsel. Bij een van de gerechten was een stuk kroepoek toegevoegd. Niemand met een granen/gluten-intolerantie kreeg dit, terwijl kroepoek gemaakt is van een plantenmeel, dus wel gegeten kan worden!

Het toetje crème brûlée was amateuristisch. De suikerlaag was, niet gesmolten, niet gelijkwaardig gebrand en op een plek verbrand. Verder komen de plaatjes op de website van de gerechten totaal niet overeen met het niveau dat geserveerd wordt. Geen één gerecht kwam nabij de standaard van de foto’s die ik op internet heb gevonden!
-----

Het gefixeerde set aan gerechten, geen verstand van ingrediënten, koud eten, kwalitatief slecht eten (vergelijking van restaurants met dezelfde en lager prijsklassen) en het gedrag van de kok in de keuken (–> vermoedens dat eten werd opgewarmd in een hete luchtoven); al deze punten bij elkaar lijkt in onze mening dat op dit moment het restaurant word gerund door een amateuristische hobby kok.

Advies zoek een ander restaurant of ga zelf koken of afhalen. We hebben met 2 personen bijna 130 euro neergeteld, waarvan 100 euro aan eten. En daarna zijn we nog naar een ander restaurant gegaan om nog een hoofdgerecht te bestellen (40 piek extra om bij te tanken) om niet hongerig naar huis te gaan.

Wong op 05 mei 2022

Plattegrond Alle restaurantdeals in Zeist e.o.

Toon telefoonnummer

Over Proeverij de Azijnmakerij

In een prachtig voormalige azijnmakerij in het gezellige Zeist is nu restaurant Proeverij de Azijnmakerij gevestigd. Het keukenteam bereidt overheerlijke gerechten van verse ingrediënten. De inspiratie voor alle fenomenale gerechten wordt vanuit de hele wereld gehaald wat zorgt voor fantastische smaakcombinaties. Dankzij het vriendelijke bedienend personeel en de ongedwongen sfeer in combinatie met de culinaire gerechten is elk bezoek aan restaurant Proeverij de Azijnmakerij een uitzonderlijke ervaring.

Reserveer een tafel Reserveer een tafel
Alle restaurantdeals in Zeist e.o.

Diningcity Restaurant Deals

Ja, ik wil elke week wel korting op restaurants ontvangen!

Restaurant aanmelden

Bent u restaurant eigenaar en vindt u dat uw restaurant ook op Diningcity hoort? Meld u zich dan nu aan!

Gratis aanmelden

Alle steden